Pages

15.4.2010

Hey! What's all this?

Ensimmäisen kirjoituksen aloittaminen on aina yhtä vaikeaa. Siksipä menenkin suoraan asiaan: tämä blogi on pyhitetty kokonaan ostokokemusteni jakamiseen muiden kanssa. Olen jo pidemmän aikaa pyöritellyt ideaa mielessäni ja nyt sain aikaiseksi ryhtyä tuumasta toimeen.

Olen aina pitänyt shoppailusta, mutta vasta viimeisen kahden vuoden aikana olen löytänyt tieni nettishoppailun kiehtovaan maailmaan. Nettishoppailun järki piilee siinä, että joitakin tuotteita saa verkkokaupoista edullisemmin kuin tavallisista liikkeistä. Lisäksi on mahdollisuus ostaa tavaraa, jota ei esimerkiksi kotimaan markkinoilla vielä ole.

Nettiostamisen huono puoli liittyy tietenkin siihen, että ostamansa tuotteen saa konkreettisesti käsiinsä vasta siinä vaiheessa, kun on hakenut paketin postista. Kotimaisissa verkkokaupoissa on yleisesti ottaen ilmaisen palautuksen käytäntö, mutta ulkomaille vääränkokoisen vaatteen tai vääränlaisen kasvovoiteen palauttaminen maksaa ekstraa. Tästä syystä yksi nettishoppailun tärkeimmistä muistisäännöistä on etukäteen valmistautuminen. Ja nyt blogini astuu mukaan kuvaan.

Olen itse kokenut äärimmäisen tärkeäksi vertaiskuluttajien vinkit, sillä niiden avulla on mahdollista välttyä virheostoksilta tai jopa tulemasta huijatuksi. Ostokokemusten jakaminen on tänä maksetun mainonnan aikakautena tärkeää, sillä yrityksillä on palveluksessaan huipputason markkinointiosaajia, jotka pystyvät kätkemään tuotteiden heikkoudet raflaavien mainoslauseiden ja -kasvojen alle. Minä haluan tarjota lahjomattoman kuluttajan näkökulman asiaan, liittyi se sitten silmänympärysvoiteen toimivuuteen tai jonkin vaatenettikaupan kokoluokitukseen.

Koska olen mielipiteissäni subjektiivinen siinä missä kuka tahansa muukin, eivät minunkaan sanani ole vankkumattomia totuuksia. Päin vastoin; kirjoitukseni perustuvat täysin omiin kokemuksiini, joten niitä voi verrata mielipidekirjoituksiin. En ole koulutettu kosmetologi, parturi-kampaaja, estenomi tai stailisti, vaan tavallinen pukeutumisesta ja kosmetiikasta kiinnostunut tyttö. En perustanut blogiani muita opettaakseni tai sivistääkseni, vaan tarjotakseni uuden ja toivottavasti silmät avaavan näkökulman ostopäätösten tekoon. Minuun tulee suhtautua kaverina, jolla ei ole taloudellisia intressejä myydä tuotteita, vaan halu antaa muiden hyötyä omista kokemuksistaan. Let's face it: olen pistänyt suuria summia rahaa esimerkiksi värikosmetiikkaan, joten olen iloinen, jos saan rahoilleni vastineeksi edes yhden kiitollisen lukijan.

Pyrin olemaan parjaamatta tai palvomatta mitään tuotetta, mutta silti on hyvä ymmärtää, että ostaminen on minulle suurimmaksi osaksi tunneasia, joten ylisanoja saattaa joskus näppäimistöltäni lipsahtaa. Pyrin myös ilmoittamaan jokaisen tuotteen kohdalla sen ostopaikan ja joissain tapauksissa ehkä jopa hinnankin. Kaikki sanomiseni perustuvat mututietoon ja siihen, mitä nopealla googlettamisella olen löytänyt.

Sitten niihin blogini kannalta tärkeisiin faktoihin.

Minä
Ikä: 21
Pituus: ~174 cm
Paidan koko: S-M
Housujen koko: M-L tai 31/34"
Kengän koko: 40-41
Silmälasit: ~ -2.0 ja -3.0
Ihonväri: vaalea, hieman punapohjainen
Ihotyyppi: poskilta pintakuiva sekaiho
Silmienväri: vihreä
Hiusten pituus: puolipitkä/olkapäille + otsatukka
Hiusten väri: tuhkanvaaleat raidat ruskealla pohjalla
Hiuslaatu: Yksittäinen hius on todella ohut, mutta hiuksia on paljon. Hieman taipuisa, sileä ja pehmeä.
Hiuspohja: herkästi rasvoittuva
Allergiat: ei todettu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti